Stworzenie kompleksowego systemu publicznego transportu zbiorowego poprzez poprawę infrastruktury obsługi pasażerskiej w gminie Sośnicowice- Etap II
Przedmiotem projektu była budowa zintegrowanego węzła przesiadkowego w Sośnicowicach, w ramach którego powstała następująca infrastruktura: plac manewrowy dla min. 5 autobusów z podwójnym pasem ruchu wraz z miejscami dla autobusów oczekujących na kurs, 5 zadaszonych wiat przystankowych wokół miejsc oczekiwania podróżnych o pojemności min.30 osób, parking typu Park & Ride dla 29 samochodów osobowych, dwa parkingi z wiatą dla rowerów o pojemności min.20 miejsc, do których prowadzić będzie ścieżka rowerowa o długości 134 m, centralną część centrum przesiadkowego stanowić będzie plac podzielony na strefy, pokryte rożnego rodzaju nawierzchnią, całość uzupełniona zostanie elementami małej architektury takimi jak ławki, kosze, roślinność, sanitariat kontenerowy wyposażony w 3 toalety, przystosowany dla osób niepełnosprawnych, 1 automat biletowy, samoobsługowa stacja naprawy rowerów, tablice informacyjne, przyłącza kanalizacji sanitarnej, wodociągowej i elektrycznej, odwodnienie terenu poprzez podłączenie do istniejącej kanalizacji deszczowej, monitoring, przyłącza umożliwiające zainstalowanie w przyszłości stanowisk Food truck i stacji ładowania pojazdów elektrycznych. Budowa węzła przesiadkowego ma na celu zwiększenie atrakcyjności transportu publicznego dla pasażerów i co za tym idzie ma spowodować większe wykorzystanie niskoemisyjnego transportu miejskiego. Osiągnięto je poprzez stworzenie nowoczesnego węzła przesiadkowego zwiększającego komfort transportu dla pasażerów. Węzeł integruje transport autobusowy z ruchem rowerowym, pieszym oraz indywidualnym ruchem samochodowym. Na węźle przesiadają się także pasażerowie z lokalnych połączeń autobusowych zbierających pasażerów z poszczególnych sołectw z terenu gminy linii łączących Sośnicowice z Gliwicami.
Koszty kwalifikowalne projektu 5 854 434,00 PLN; Wartość przyznanego dofinansowania ze środków UE: 2 979 550,40 PLN, w tym: 585 443,40 PLN z budżetu państwa w ramach kontraktu terytorialnego 2 394 107,00 PLN wkład UE - EFRR w ramach RPO WSL na lata 2014-2020; Oś Priorytetowa IV. Efektywność energetyczna, odnawialne źródła energii i gospodarka Niskoemisyjna, poddziałanie: 4.5.1. Niskoemisyjny transport miejski efektywne oświetlenie – ZIT. Termin zakończenia realizacji zadania: 2021-10-25