Zespół Szkół nr 8 w Jastrzębiu-Zdroju - rozbudowa i zagospodarowanie terenu
Przedmiotem inwestycji jest rozbudowa i przebudowa wraz z termomodernizacją budynku Zespołu Szkół nr 8 oraz adaptacja części pomieszczeń na potrzeby Publicznego Przedszkola nr 10 przy ul. Edukacyjnej 13 w Jastrzębiu-Zdroju wraz
z zagospodarowaniem przyległego terenu.
Istniejący budynek szkoły to parterowy obiekt w formie atrialnej połączony łącznikami z salą gimnastyczną i dwukondygnacyjnym segmentem. Całość założenia podlegała termomodernizacji oraz przebudowie, głównie w części wejściowej. Sam charakter modernistyczny obiektu został zachowany i podkreślony elementami architektonicznymi. Umożliwiony został dostęp do budynku osobom niepełnosprawnym poprzez wjazd po pochylni, a montaż windy umożliwił korzystanie
z piętrowego segmentu.
Budynek przedszkola powstał poprzez rozbudowę segmentu szkoły w jej północnej części. Forma jest uzupełnieniem zabudowy. Oparta na planie prostokąta świetnie koresponduje z całością założenia. Zewnętrzna forma budynku zdeterminowała płaszczyzny pomieszczeń, holów oraz atrium.
Segmenty funkcjonalne, łączy ze sobą przestrzeń holu, mająca zapewniać nie tylko komunikację ale i dodatkową powierzchnię użytkową i integracyjną. Konstrukcja holu daje możliwość dowolnej aranżacji, którą bez problemu można dostosowywać do aktualnych potrzeb i wydarzeń w przedszkolu, tj. wystawy, zabawy, bale itd.
W aranżacji wnętrza przeważa biel rozbita kolorowymi akcentami. Kolory znajdziemy w ramach okien, meblach i dodatkach. Zastosowane formy, otwory i płaszczyzny stymulują rozwój i wyobraźnię dziecka.
Obie funkcje szkoły i przedszkola łączy wspólna kuchnia. Wzbogacono też założenia zewnętrzne, dla przedszkolaków nie zabrakło placu zabaw, dla dzieci starszych kolejnym etapem będzie budowa boisk.
Wymienione zostały wszystkie instalacje, począwszy od wodno-kanalizacyjnej, elektrycznej, wentylacyjnej, c.o., a skończywszy na założeniu instalacji fotowoltaicznej, która obniży koszty utrzymania obiektów.
Całość inwestycji to właściwe połączenie szkoły i przedszkola, połączone ale co istotne, funkcje szkolne i przedszkolne są odseparowane.