Inwestycja w Świerklańcu, zgodnie z koncepcją i projektem obejmuje czterostanowiskowy peron o lekkiej konstrukcji dla autobusów krótkich i przegubowych, wyposażony w elektroniczne tablice LED, stanowiące element systemu dynamicznej informacji pasażerskiej. Obok znajdują się cztery stanowiska ładowania samochodów elektrycznych oraz miejsce przeznaczone w przyszłości dla roweru metropolitalnego wraz z stacjami serwisowymi rowerów i ładowarkami dla rowerów elektrycznych. Całość dopełniają elementy małej architektury (kosze na śmieci, ławki, stojaki na rowery, tablice informacyjne oraz zieleń). Przebudowane zostały skrzyżowania i zjazdy oraz oświetlenie istniejących i nowo powstałych przejść dla pieszych. W ramach inwestycji powstało także 60 miejsc parkingowych, w tym wyznaczone specjalnie dla osób niepełnosprawnych. Centrum jest też całodobowo monitorowane.
Niemal sześć milionów złotych kosztowało nowo wybudowane centrum przesiadkowe w Świerklańcu. Ponad 99% tej inwestycji pochodziło z zewnętrznych środków. Gmina Świerklaniec dołożyła do jego budowy zaledwie 58 tysięcy złotych, co stanowiło tylko 0,97% kwoty. Finansowanie projektu i budowy Centrum Przesiadkowego w Świerklańcu przy ulicy Parkowej pochodziło z różnych źródeł: - środków Rządowego Funduszu Polski Ład: Program Inwestycji Strategicznych w kwocie 4 250 000 zł, - środków Unii Europejskiej z RPO na lata 2014-2020 w ramach Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego w kwocie 1 531 938 zł, - środków Górnośląsko-Zagłębiowskiej Metropolii w kwocie 125 460 zł, - budżetu Gminy Świerklaniec w kwocie 58 007 zł (0,97%). Łączny koszt projektu i budowy wyniósł 5 965 405 zł.