Zajezdnia Autobusowa PKM

projekt07_10.jpg
projekt07_10.jpg

Jacek Niedźwiedzki Czesław Ryguła
Bielskie Przedsiębiorstwo Budownictwa Przemysłowego Przemysłowego S.A.
Celem inwestycji była budowa miejskiej zajezdni autobusowej zlokalizowanej w Czechowicach-Dziedzicach przy ul. Drzymały, obsługującej miejską komunikację autobusową, zajezdnia przeznaczona jest dla ok. 20 autobusów. Główny wjazd na teren zajezdni zlokalizowany został w północnej części działki, od ul. Drzymały. Na terenie zajezdni zlokalizowano budynek warsztatowo — biurowo — socjalny, plac manewrowy, budynki pomocnicze oraz kontenerową stację paliw i trafostację. W rejonie ul. Drzymały zlokalizowano parking dla petentów i i pracowników zajezdni. Teren zajezdni dostępny jest dwoma wjazdami od północnej strony działki, od ul. Drzymały. Jeden wjazd na plac przed budynkiem głównym, prowadzący na plac oraz parking dla petentów i pracowników. Drugi wjazd, poprzez bramę szlabanową, dla taboru autobusowego prowadzący na plac manewrowy zajezdni. Budynek główny, zlokalizowany jest w centralnej części działki składa się z dwóch części: północnej dwukondygnacyjnej, w której zlokalizowano funkcje biurową i socjalną, części południowej jednokondygnacyjnej, w której zlokalizowane są warsztaty, stanowiska naprawczo przeglądowe oraz myjnia mechaniczna. W północnym narożniku zagospodarowania terenu zlokalizowano stację transformatorową, dostępną bezpośrednio z ul. Drzymały. Dla właściwego funkcjonowania zajezdni w rejonie placu manewrowego zlokalizowano kontenerową stację paliw oraz zaprojektowano dwa dodatkowe budynki pomocnicze: jeden, zlokalizowany przy kontenerowej stacji paliw, którym zlokalizowano podręczy magazyn smarów i olejów, pomieszczenie na butle gazowe i przedsionek, oraz drugi - lokalizowany w północno - wschodnim narożniku działki ( w sąsiedztwie stacji transformatorowej), w którym zlokalizowano cztery boksy zawierające pomieszczenie na podręczny magazyn zużytych olejów i smarów. Oba budynki są nieogrzewane, posiadają jedynie wewnętrzną instalację oświetleniową. wykonane są w konstrukcji murowanej, z zastosowaniem pokrycia z blachy fałdowej oraz stalowej ślusarki wrót wejściowych. Dla budowy budynku głównego jako ściany zewnętrzne użyto płyty obudowy lekkiej „metalplast”, dla budynku biurowo socjalnego dwukondygnacyjnego zastosowano płyty „izoterm+” a dla części jednokondygnacyjnej i warsztatowej — płyty „izoterm scs” . Ściany zewnętrzne w części biurowej są od wewnątrz wykończone płytami kartonowo — gipsowymi na ruszcie stalowym systemu nida — gips. w obiekcie zastosowano dachy w konstrukcji stropodachów, ocieplonych wełna mineralną wg. systemu &dbquo;Rockwool” z zastosowaniem warstwy paroizolacyjnej nad blacha fałdowa oraz warstwy pokrycia dachu z papy termozgrzewalnej nawierzchniowej. Budowa zajezdni przyczyniła się znacząco do poprawy funkcjonowania miejskiego PKM. Spełniła ona zapotrzebowanie jakie istniało w mieście na tego typu obiekt. Podniosła się jakość i punktualność świadczonych usług, poprzez szybki dostęp do serwisu i obsługi technicznej.

49.91804, 19.01493

Galeria zdjęć

Zajezdnia Autobusowa PKM
Zajezdnia Autobusowa PKM
Zajezdnia Autobusowa PKM
Zajezdnia Autobusowa PKM
Zajezdnia Autobusowa PKM
Zajezdnia Autobusowa PKM
Zajezdnia Autobusowa PKM
Zajezdnia Autobusowa PKM
Zajezdnia Autobusowa PKM
Zajezdnia Autobusowa PKM